Tanácsok futóknak

Miért vagy boldog a futástól? Az endorfin és a futás örömteli kapcsolata

Miért vagy boldog a futástól? Az endorfin és a futás örömteli kapcsolata

Természetes érzés egy kiadós edzés után a fáradtság. Felmerül viszont a kérdés, hogy miért van az, hogy a kimerültség mellett mégis sokkal erősebb az a boldogság, ami egész testünket elönti. Teljes cikk megtekintés

Figyeld a zenét

Figyeld a zenét

Gyakran ajánlják a sportolóknak, hogy hallgassanak zenét a verseny előtt. De miért is? Elég egy olyan zenét kiválasztani a sportolónak, amit szeret? A válasz természetesen nem, semmi sem lehet ilyen egyszerű ... Teljes cikk megtekintés

Az Achilles-ín sérülései - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Az Achilles-ín sérülései - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Tekintsük át a futók leggyakoribb mozgásszervi panaszait, a leghatékonyabb terápiás módszereket, és a megelőzés lehetőségeit, hogy a futásnak csak a jó oldalát ismerhessük! Teljes cikk megtekintés

Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Ahhoz, hogy egy anyag vagy módszer teljesítményfokozó hatását megítéljük, át kell tekintenünk használatának megalapozottságát és a módszerrel elvégzett tudományos kutatásokat. Teljes cikk megtekintés

A levegőszennyezettség és a sport

A levegőszennyezettség és a sport

A sportolók szervezete a levegőben esetleg előforduló, egészségre káros anyagok hatásának fokozottabban ki van téve, mint a lakosság egyéb rétegei. Különösen veszélyeztetettek a hosszú távon versenyző (és edző) sportolók. Teljes cikk megtekintés

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

A sportolók folyadékigénye a fokozott fizikai igénybevétel miatti izzadási, légzési és egyéb okok miatti nagyobb víz és ásványi anyag („só”) veszteség következtében magasabb az átlagosnál. Teljes cikk megtekintés

Izomláz? (delayed onset of muscle soreness, rövidítve DOMS)

Izomláz? (delayed onset of muscle soreness, rövidítve DOMS)

Egy francia kutatók által, edzett sportolókon végzett tanulmány -ban tizenegy futó esetében mérték a fáradási és izomláz paramétereket háromféle szimulált verseny körülmény között. Az izomláz szubjektív kialakulásának az esélye 80%-kal kisebb volt a kompressziós zoknit viselő futóknál, mint a kontroll csoportban, amely hatás már 1 órával a verseny befejezése után jelentkezett, de még 24 óra múlva is 60% körüli maradt. Teljes cikk megtekintés

Futók leggyakoribb panaszai

Futók leggyakoribb panaszai

Melyik az a sport, melynek világszerte milliók hódolnak, hiszen olcsó, bárki számára elérhető, nem szükséges hozzá felszerelés, csupán egy jó cipő, és remekül edzi nem csak a vázizmokat, de a szívet is? A válasz egyértelmű: a futás. És melyik az a sport, melynek gyakori velejárója a térd- és a sarok fájdalma, az Achilles-ín gyulladása, illetve a vádli belső részének fájdalmas húzódása? A válasz sajnos itt is sokak számára nyilvánvaló: ez is a futás. Tekintsük át a futók leggyakoribb mozgásszervi panaszait, a leghatékonyabb terápiás módszereket, és a megelőzés lehetőségeit, hogy a futásnak csak a jó oldalát ismerhessük! Teljes cikk megtekintés

Térd körüli panaszok - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Térd körüli panaszok - futók leggyakoribb mozgásszervi panaszai és megoldásaik

Tekintsük át a futók leggyakoribb mozgásszervi panaszait, a leghatékonyabb terápiás módszereket, és a megelőzés lehetőségeit, hogy a futásnak csak a jó oldalát ismerhessük! Teljes cikk megtekintés

Népszerű étrend-kiegészítők

L-Karnitin

L-Karnitin

Zsírégetés segítőjeként, a test zsírtartalmának csökkentése érdekében szokták szedni, ám ezen hatása tudományosan nem alátámasztott ... Teljes cikk megtekintés

Tribulus terrestris

Tribulus terrestris

A Tribulus nagyszámú szaponin vegyületet tartalmaz, melyek nem mindegyikének tisztázott a biológiai szerepe ... Teljes cikk megtekintés

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítők

Miosztatin blokkoló étrend-kiegészítők

A miosztatin vagy más néven GDF-8 az izomzat növekedésének korlátozásáért felelős fehérje. A miosztatin blokkoló kiegészítők célja a miosztatin fehérje megkötése, hatásának blokkolása ... Teljes cikk megtekintés

Szénhidrát/fehérje italok

Szénhidrát/fehérje italok

Az edzés energiát igényel, a terheléshez való alkalmazkodás pedig az izmok növekedésével, átépülésével jár együtt. Az edzés utáni szénhidrátfogyasztás izmaink és májunk glikogén formában tárolt szénhidrátraktárait tölti fel ... Teljes cikk megtekintés

Sportorvos

Nyomtat Küldés

Árnika – hallott róla, de vajon ismeri az összes hasznos tulajdonságát és előnyét?

Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásának köszönhetően az árnika csillapítja a fájdalmat, meggyorsítja a véraláfutások és duzzanatok gyógyulását és enyhíti az izomfáradtság kellemetlen tüneteit.

Az árnika fitoterápiás hatása

Poliszacharidjai gyorsítják a tisztító falósejtek működését, helenalintartalma csökkenti a gyulladást, illóolajtartalma fertőtlenít.  Sajnos gyógynövényként csak külsőleg alkalmazható.

Az árnika növényt belső használatra a homeopátiás gyógyszerforma teszi alkalmassá. Ezért az orvosok gyakran használják az ARNICA MONTANA-t külsőleg, gél formájában, és belsőleg, homeopátiás gyógyszerként, egyidőben. 

Hogyan kezeljük a sérüléseket árnikával?
(Dr. Frédéric Voirin háziorvos tanácsai)
 

Ütésnyomok, kék foltok, duzzanatok

A duzzanat nem más, mint egy adott helyen jelentkező dudor, amit víz vagy nyirokfolyadék ütközés vagy ütést követő felgyülemlése okoz.

Adjunk Arnica montana alapanyagú homeopátiás golyócskákat az esést követően azonnal, majd a tünetek enyhüléséig többször ismételjük meg!

Ha a bőr nem repedt ki és nem horzsolódott fel, egy kis darab becsomagolt jeget kell a sebhelyre tenni, majd helyileg Árnigéllel bekenni.

Még akár rövid ideig tartó eszméletvesztés esetén is fontos, hogy minél előbb orvoshoz forduljunk!

Sportsérülések

A sportolás - még az alkalmankénti sportolás is - általában nagyon jót tesz egészségünknek ... feltéve, ha közben nem szenvedünk balesetet!

A ficamok leggyakrabban futás (kocogás), teniszezés és labdajátékok közben fordulnak elő. A csonttörések tekintetében a küzdősportok és a lovaglás vezet. Az árnika, mint homeopátiás szer és külsőleg használt gél rendkívül kedvelt a sportolók körében. A homeopátiás gyógyszerek nincsenek doppinglistán, így a gyógyulást kockázatmentesen gyorsíthatják homeopátiás szerekkel akár az élsportolók is.

Hogyan kerülhetjük el az izmok sérülését?

Az intenzív sportolás megkezdése előtt jól melegítsünk be és nyújtsuk meg az izmokat!

Rendszeresen igyunk, hogy elkerüljük az izomgörcsök és az izomláz kialakulását!

Az intenzív sportolás végén nyújtsuk meg az igénybe vett izmokat, hogy elkerüljük az izomlázat!

Izomgörcs

Az izomgörcs oxigénhiány hatására fellépő fájdalmas izomösszehúzódás. Az intenzív izommunka során a cukrok tejsavvá alakulnak át az izmokban. A tejsav mennyiségének felgyülemlése okozhat:

izommerevséget, ezért izomfáradtságot,

a kálcium felszabadulásának gátlását, amitől izomgörcs lép fel.

Az izomgörcs megelőzése: a sporttevékenység előtt jól be kell melegíteni, elég vizet kell fogyasztani és megfelelően adagolni a fizikai terhelést.

Izommerevség

A túlterhelt izom reflexszerű összehúzódásáról van szó. A sporttevékenység befejezése után néhány órával lép fel. Valamilyen komolyabb izomkárosodás első tünete lehet.

Az izommerevedés megelőzése: a sporttevékenység előtt jól be kell melegíteni, elég vizet kell fogyasztani és megfelelően adagolni a fizikai terhelést.

Az izommerevség gyógyítása:

helyi meleg az izomra és/vagy izomlazító krém. 

Izomláz

Az izomláz a fizikai igénybevétel után jelentkezik, amikor a sportolás nem rendszeres, vagy túl hosszú ideig tart. Általában másnap lép fel és két-három napig eltarthat. Az izomlázat az izmokban káros anyagok, pl. a tejsav felgyülemlése okozza.

Az izomláz megelőzése: vizet kell fogyasztani, egyenletesen kell adagolni a fizikai terhelést és a sporttevékenység előtt és után nyújtani az izmokat.

Néhány tanács a már kialakult izomláz gyorsabb megszűnése érdekében:

Szedjünk  Arnica montana alapanyagú homeopátiás golyócskákat. 

Vegyünk forró fürdőt (kivéve a keringési betegségben szenvedőket, pl. a visszér kizáró ok).

Árnigéllel masszírozzuk a fájdalmas izmokat!

Igyunk sokat, hogy elősegítsük a káros anyagok távozását.

Az izomrostok nyúlása, szakadása, húzódása

Izomhúzódás

Akkor lép fel, amikor az izom teljes kifeszülésének határát súroló, túlzott fizikai igénybevételre, vagy túl erős izomösszehúzódásra kerül sor.

Izomhúzódás szakadással: több izomrost elszakadása helyi vérzés kíséretében.

Izomrost szakadása: a szakadással kísért izomhúzódás után következő stádium, amikor a teljes izomköteg elszakad, mert az izomrostok rugalmassága már nem volt elég a feladat elvégzéséhez.

Izomhúzódás és izomszakadás elkerülése: a bemelegítés, az egyéni teljesítőképességet meg nem haladó fizikai terhelés és a megfelelő folyadékfogyasztás csökkenti az izomhúzódás és -szakadás kockázatát.

Gyógykezelés:

A fájdalmas területre helyezzünk jeget, szüneteltessük a sportolást, és forduljunk orvoshoz!

Adjunk Arnica montana alapanyagú homeopátiás golyócskákat a balesetet követően azonnal, majd a tünetek enyhüléséig többször ismételjük meg!

Ha a bőr nem repedt ki és nem horzsolódott fel, kenjük helyileg Árnigéllel!

Ingyenesen letölthető zsebkönyv a sportsérülések kezeléséről!

Kapcsolodó cikkek

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Az edzés és regeneráció szoros kölcsönhatásban áll egymással. Ha a tréning magas intenzitást igényel vagy hosszú ideig tart, akkor több időre van szükség a szervezet energiaszintjének helyreállításához, az izmok-, szervek-, szövetek-, sejtek- működésbeli restaurációjához és nem utolsó sorban a lelki folyamatok egyensúlyba hozásához.











Étrend-kiegészítők, készítmények

Dopping tiltólista - 2017 - Gyógyszerek szerinti teljes lista

Dopping tiltólista - 2017 - Gyógyszerek szerinti teljes lista

2017. ÉVI TILTÓLISTA – Magyarországon forgalomban lévő, a hatályos szabályozás szerint doppinglistán szereplő hatóanyagok ill. az azokat tartalmazó készítmények (az OGYI honlapján 2016.12.17-én feltüntetett állapot szerint) listája Teljes cikk megtekintés

Árnika kívül-belül, a homeopátiás elsősegély-csomag legfontosabb szere!

Árnika kívül-belül, a homeopátiás elsősegély-csomag legfontosabb szere!

Hogyan használhatjuk a hegyi árnikát egyszerre külsőleg és homeopátiás hígításban belsőleg? Teljes cikk megtekintés

ELŐFLÓRÁT TARTALMAZÓ ProGastro AKTÍV  készítmény

ELŐFLÓRÁT TARTALMAZÓ ProGastro AKTÍV készítmény

A készítményben 6-9 féle jótékony hatású hasznos baktérium van, melyek a bélcsatornában is megtalálhatóak. Mivel az immunrendszer sejtjeinek 70-80%-a a bélfalban található, az egészséges bélflóra nélkülözhetetlen az immunrendszer kiegyensúlyozott működéséhez, ezzel hozzájárulhat különböző baktériumok, vírusok, gombák okozta légúti, húgyúti, nőgyógyászati fertőzések elleni védekezéshez. Teljes cikk megtekintés

Magnesium-Diasporal® 400 EXTRA magas dózisú ivógranulátum 400 mg magnéziummal

Magnesium-Diasporal® 400 EXTRA magas dózisú ivógranulátum 400 mg magnéziummal

A magnézium fontos az izmok, a szív és az idegek működéséhez OÉTI notifikációs szám: 6569/2010 Teljes cikk megtekintés

Pharmaton Vital kapszula - Boehringer Ingelheim

Pharmaton Vital kapszula - Boehringer Ingelheim

A Pharmaton Vital multivitamin készítmény a benne lévő ginzengnek köszönhetően növeli a szellemi teljesítőképességet, a benne lévő vitaminok, nyomelemek és ásványi anyagok pedig javítják a fizikai kondíciót. Teljes cikk megtekintés

Betegség esetén doppingmentesen használható gyógyszerek, készítmények

Betegség esetén doppingmentesen használható gyógyszerek, készítmények

A Sportorvos Portál gyógyszerésze összeállította a sportolóknál leggyakrabban előforduló panaszokra használható, vény nélkül is kiválható készítmények listáját. Minden, a listában szereplő készítmény összetételét ellenőriztük (a www.antidopping.hu oldalon), hogy CSAKIS DOPPINGMENTES TERMÉK SZEREPELJEN! De fontos tudni, hogy a lentebb olvasható ismertetők, információk tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik az orvos általi alapos vizsgálatot, a pontos diagnózist és az orvosi terápiás/kezelési javaslatot! Riasztó, súlyosbodó vagy tartósan fennálló tünetek esetén szükséges az orvos felkeresése! Teljes cikk megtekintés

Életmódváltók

Az öregedés biológiája

Az öregedés biológiája

Az öregedés a normális életműködések csökkenése, amely a születés után kezdődik, a nemi érés után gyorsul fel, és az adott faj egyedeire jellemző maximális élettartam végéig folytatódik. Teljes cikk megtekintés

Hányszor hallottuk már?

Hányszor hallottuk már?

Sokan és sokszor hallottuk már ezeket: Életmódváltás! Diétázzon! Fogyjon le! Mozogjon többet! Mindenki érti, hogy a szavak mögött mi rejtőzik, miért kaptuk ezeket a tanácsokat? Teljes cikk megtekintés

A testmozgás hiányának hatása betegségekben szenvedőknél

A testmozgás hiányának hatása betegségekben szenvedőknél

Az idült, krónikus betegség jellegétől függően kisebb, vagy nagyobb mértékű szervi károsodást okoz, amely különböző módon rontja a beteg teljesítőképességét, például szívbetegségben a szív teljesítménye romlik, légúti betegségben a légzőrendszer funkciója károsodik Teljes cikk megtekintés

A krónikus betegségekkel szembeni megküzdés

A krónikus betegségekkel szembeni megküzdés

A legtöbb egészségügyi problémán tud segíteni a rendszeres fizikai aktivitás. Azonban minden esetben ki kell kérni a szakorvos véleményét. Teljes cikk megtekintés

Lehet nulláról kezdeni

Lehet nulláról kezdeni

Saját történetemen keresztül szeretnék kedvet csinálni a mozgáshoz mindazoknak, akik nem, vagy keveset mozognak. Élő példa vagyok arra, hogy igenis lehet nulláról kezdeni. Motiváció és akarat szükségeltetik hozzá, de legfőképpen az, ami fejben dől el, az elhatározás. Teljes cikk megtekintés