Új rovatunk: TUDTAD?

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

A sportolók folyadékigénye a fokozott fizikai igénybevétel miatti izzadási, légzési és egyéb okok miatti nagyobb víz és ásványi anyag („só”) veszteség következtében magasabb az átlagosnál. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Ahhoz, hogy egy anyag vagy módszer teljesítményfokozó hatását megítéljük, át kell tekintenünk használatának megalapozottságát és a módszerrel elvégzett tudományos kutatásokat. Teljes cikk megtekintés

Sportorvosi engedély: alkalmas? versenyezhet?

Sportorvosi engedély: alkalmas? versenyezhet?

A sportorvosi alkalmassági- és időszakos szűrővizsgálatok célja a betegségek, sérülések, illetve az ezekre hajlamosító kockázati tényezők kiszűrése, azon elváltozások felismerése, amelyek megléte esetén a versenyszerű sport, illetve egy adott sportág folytatása egészségkárosító hatású lehet. Alapvető célja tehát a sportoló egészségének védelme. Teljes cikk megtekintés

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Versenyezni néhány sportág kivételével kizárólag érvényes sportorvosi engedéllyel lehet ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Szemben azzal amit a reklámokban lassan évtizedek óta állítanak, az L-karnitin fogyást elősegítő, zsírégető hatását vegyes étrenden lévő egészséges felnőtt emberekben még soha nem sikerült kutatások során meggyőzően alátámasztani! Speciális csoportokban és egyes egyénekben ez a hatás nem zárható ki, ám ilyen célra az L-karnitin alkalmazása értelmetlen. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az intenzív testi aktivitás a vese, gyomor-bél rendszer, máj oxigénhiányos állapotát (ischaemia) idézheti elő, ezzel járó átmeneti vagy tartós funkciókárosodással együtt ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Az asztma (asthma bronchiale) a sportolók körében igen sűrűn előforduló krónikus kóros állapot. Sokan azzal magyarázzák az elit sportolók asztmásként való gyakori diagnosztizálását, hogy kizárólag ilyen módon válik számukra legalizálhatóvá az asztmagyógyszerekkel történő doppingolás ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Vezető kutatók ma egy fajok sokaságából álló, azok által meghatározott és így sok irányból befolyásolható működésű szuper-organizmusként, ember-mikroba hibridként kezelik az emberi szervezetet, önálló világként, melyet természetesen egyedi támadók néha legyőzhetnek. A világ mikrobákon keresztül történő megértése lehetőségek ezreit teremtheti meg jelenlegi gondjaink kezelésére ... Teljes cikk megtekintés

Sportolók

Nyomtat Küldés

KÖNYV: A test izomzatának edzése

Ne akarjon úgy edzéseket vezetni valaki, hogy a gyakorlatok, az edzések anatómiai, élettani háttere ismeretlen számára. Az ismeretlen mindig veszélyeket tartogat, főként a végrehajtás részvevői részére. Amit az Edző mond, az „Szentírás”, hiszen Ő a szakember. Ez bizalom és egyúttal kiszolgáltatottság is a sportoló részére, ami az Edző felelősségét helyezi előtérbe.

A test izomzatának edzése

A KÖNYV MÁSODIK, KIBŐVÍTETT KIADÁSA JANUÁR VÉGÉTŐL ELÉRHETŐ, MÁR ELŐRENDELHETŐ!!

Megrendeli a konyv@sportorvos.hu e-mail címen tudja!

A kiadványt utánvéttel az Ön által egy megadott címen tudja átvenni. Utánvétes, házhozszállítás esetén (melyet a DPD cég végez) a könyv és a szállítás díja együttesen 9500,- Ft (belföldi szállítás esetén / ára 8900,- Ft/db + 600,-Ft/alkalom szállítási felár / jelezzük, hogy a szállítási ár nagyobb részét kiadó magára vállalta). A kiszállítás kezdetén e-mailben értesítést kap a DPD-től, melyben jelzik a várható szállítási időt is. A levélben megadott hivatkozási számmal lehetősége lesz az időpontot módosítani is. Kérjük, hogy a szállítás megkönnyítése érdekében a KÉZBESÍTÉSI ill. SZÁMLÁZÁSI CÍMÉN kívül egy TELEFONOS ELÉRHETŐSÉGET is adjon meg!  

A könyv témája iránti érdeklődés a sportolóban is fokozott, ha az „ősi" kíváncsiság hajtja, és elkötelezett híve a sportnak, de az edzőknél ez elvárható minimum, azaz kötelező érvényű. Ne akarjon úgy edzéseket vezetni valaki, hogy a gyakorlatok, az edzések anatómiai, élettani háttere ismeretlen számára. Az ismeretlen mindig veszélyeket tartogat, főként a végrehajtás részvevői részére. Amit az Edző mond, az „Szentírás", hiszen Ő a szakember. Ez bizalom és egyúttal kiszolgáltatottság is a sportoló részére, ami az Edző felelősségét helyezi előtérbe.

Azok az igazi jó szakemberek, akik ezt a felelősségérzetet birtokolják, és átélik, mert ez az önképzésre ösztönzőleg hat. Az edzői tevékenység nem „csak egy szakma a sok közül", itt hibázni elsősorban az önmagát ránk bízó sportoló számára veszélyes.

Testünk izomzatának edzése könyvben a gyakorlatok ismertetése izomcsoportonként történik, melynél nagy hangsúlyt kapott a résztvevő izmok anatómiai ismertetése, az erőkifejtés irányába létrejövő izomműködés összetett mozgásai és a részvevő izmok mozgásai.

Lehetséges, hogy ezekre az információkra nem mindenkinek lesz egy ideig, egy időben szüksége, de elmélyülés esetén „visszanyúlható", elérhető az olvasó számára anélkül, hogy egyéb szakkönyvek beszerzése válna szükségessé.

A jobb megértéshez hasznos lehet néhány alapvető, és minden izomműködésre, eszközhasználatra vonatkozó általános megállapítás.

Vélemények a könyvről:

  • Végre egy igényesen összeállított szakkönyv, amiben az alapok az anatómiai, edzéselméleti és módszertani ismereteken nyugszanak, nem pedig a „sztárok" nevével ellátott ál-edzésterveken. 20 évnyi gyakorlat, 10 éves versenyzői, 15 évnyi edzői múlt és felsőfokú szakedzői diploma birtokában rendkívül hasznos szakkönyvnek tartom. Minden sporttal foglalkozó szakember részére - nem csak a testépítés és fitness sportágra vonatkozó -, valamint a szakmai ismeretek mélyebb összefüggései iránt érdeklődő sportolók részére ajánlom. (Palatinus Tünde okleveles testépítő és fitness szakedző, testépítő és fitness bíró, Fitness Világ és Európa-bajnok, a „Palatinus Fitness" edzőterem vezetőjének)
  • „ ... ha valaki szeretne a testével törődni, legjobb, ha ezt szakszerűen, tudományosan alátámasztott edzésmódszerekkel végzi. Ehhez ad komoly segítséget Bogárdi István „A test izomzatának edzése" című könyve. A mű valóban enciklopédikus méretű. A fitness ismert szakembere - aki a sportágat a TF-en is oktatja - páratlan precizitású szakmai anyagot állított össze. A könyv kiváló útmutató a sportolók és nem csak a fitnessben érdekelt sportolók részére, hanem bármely sportágat űző számára is, aki szeretné az izomerejét szisztematikusan fejleszteni. Kiváló útmutató a szakemberek részére is: lehet talán a test sokoldalú fejlesztése bibliájának is tekinteni. A Magyar Edzők Társasága örömmel üdvözli a kiadványt egy olyan korban, amikor sajnos nem bővelkedünk hasonló igényességgel megírt szakmai művekben. (Köpf Károly főtitkár, A Magyar Edzők Társasága)

Tartalomjegyzék

  • Bevezető: A testépítés és fitness sport alap- és izoláló gyakorlatai / szabadsúlyok és gépek használatakor fellépő erőhatások / anatómiai helyzetek, síkok, szakkifejezések / a harántcsíkolt izom tulajdonságai / az izmok energiafelhasználása, izomélettani alapfogalmak / az izomműködés alapvető meghatározásai
  • A kar hajlító izmai: a kar hajlító izmainak anatómiai leírása / fejlesztési szempontjai / létrejövő ízületi mozgások / a felső végtag mozgásanyaga / a karhajlító izmok fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • A kar feszítő izmai: a karfeszítő izmok anatómiai leírása fejlesztési szempontjai / létrejövő ízületi mozgások / a karfeszítő izmok fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • Az alkar izmai: az alkarizmok gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • A mell izmai: a mellizmok anatómiai leírása / fejlesztésének szempontjai / mellizom edzése nőknek / létrejövő ízületi mozgások / a mellizmok fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • A váll izmai: a váll és a váll(öv) anatómiai leírása / fejlesztésének szempontjai / vállizom gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • Fel üle tes hátizmok: a felületes hátizmok anatómiai leírása / fejlesztésének szempontjai / gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga / a hát „szélességét" meghatározó izmok és azok fejlesztése / a hát „mélységét" meghatározó izmok, azok fejlesztése és gyakorlatanyaga
  • Mély hátizmok: a gerincfeszítő izmok anatómiai leírása / gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / a törzsfeszítő izmok fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • A csípő izmai: a csípőfeszítő és csípőtávolító izmok anatómiai leírása / gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga / a csípő távolító izmai / gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga / a csípő közelítő izmai / anatómiai leírása / gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • A comb izmai: a comb hajlító izmai / anatómiai leírása / gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga / a comb feszítő izmai / anatómiai leírása / gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • A lábszár izmai (Talpi hajlítók - lábikraizom): a talpi hajlítást végrehajtó izmok anatómiai leírása / a talpi hajlító izmok gyakorlatai egyszerű (elkülönült) mozgásait végrehajtó izmok / a talpi hajlító izmok (vádli) fejlesztésének gyakorlatanyaga
  • A gerinc és a csípő hajlító izmai: a hasizmok (gerinchajlító izmok) anatómiai leírása / a csípőhajlító izmok anatómiai leírása / a csípő hajlításában részt vevő legfontosabb segédizmok / a hasizmok gyakorlatainál létrejövő ízületi mozgások / fejlesztésének gyakorlatanyaga / a törzsfeszítő és törzshajlító izmok együttes fejlesztésének gyakorlatai / a csípőhajlító izmok fejlesztésének gyakorlatanyaga

A test izomzatának edzése című könyv megrendelhető a konyv@sportorvos.hu e-mail címen belföldi szállítási-, számlázási cím és telefonos elérhetőség megadásával.

A kiadványt utánvéttel az Ön által egy megadott címen tudja átvenni. Utánvétes, házhozszállítás esetén (melyet a DPD cég végez) a könyv és a szállítás díja együttesen 9500,- Ft (belföldi szállítás esetén / ára 8900,- Ft/db + 600,-Ft/alkalom szállítási felár / jelezzük, hogy a szállítási ár nagyobb részét kiadó magára vállalta). A kiszállítás kezdetén e-mailben értesítést kap a DPD-től, melyben jelzik a várható szállítási időt is. A levélben megadott hivatkozási számmal lehetősége lesz az időpontot módosítani is. Kérjük, hogy a szállítás megkönnyítése érdekében a KÉZBESÍTÉSI ill. SZÁMLÁZÁSI CÍMÉN kívül egy TELEFONOS ELÉRHETŐSÉGET is adjon meg!  

 

Kapcsolodó cikkek

Ajánlott könyveink!

KÖNYVAJÁNLÓ: Sportágspecifikus sporttáplálkozás (szerző: Tihanyi András)

KÖNYVAJÁNLÓ: Sportágspecifikus sporttáplálkozás (szerző: Tihanyi András)

Az új, Sportágspecifikus sporttáplálkozás című könyvben a MOB által kiválasztott 21 sportágra kidolgozott részletes javaslatok (étrend-kiegészítés, étrendi minták, gyakorlati útmutató, javasolt és kerülendő élelmiszerek stb.), teljesítményfokozás, utazási tanácsok, sport hőségben és hidegben, izomtömeg növelés, befogyasztás, az étrend időzítése, sportitalok, szénhidrát töltési technikák, biológiai ritmusok és számos más, praktikus, gyakorlatias téma található. Teljes cikk megtekintés

EDZÉSÉLETTAN könyv (Radák Zsolt)

EDZÉSÉLETTAN könyv (Radák Zsolt)

A kiadvány nemcsak terhelés-élettani könyv, hanem az edzésmódszerek hátterére és okaira is keresi a választ és módszereket is ajánl az edzéscélok megvalósításához. Részletes információkat ad az alapvető sejtfolyamatoktól az izomrendszer bemutatásán át az alkalmazkodás, fáradtság, képességfejlesztés, sporttáplálkozás, prevenció és sportgenetika témakörén keresztül a testedzés és öregedés összefüggéséig. Teljes cikk megtekintés

KÖNYV: A test izomzatának edzése

KÖNYV: A test izomzatának edzése

Ne akarjon úgy edzéseket vezetni valaki, hogy a gyakorlatok, az edzések anatómiai, élettani háttere ismeretlen számára. Az ismeretlen mindig veszélyeket tartogat, főként a végrehajtás részvevői részére. Amit az Edző mond, az „Szentírás”, hiszen Ő a szakember. Ez bizalom és egyúttal kiszolgáltatottság is a sportoló részére, ami az Edző felelősségét helyezi előtérbe. Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

Egy étrend-kiegészítő cég sporttáplálkozási tanfolyamot szervez. Egy orvosi tápszert forgalmazó cég roadshow-t tart sporttáplálkozás témában. Kaphatunk-e hiteles információt egy ilyen rendezvényen? Kaphatunk-e elfogulatlan szakértelmet? Jó lenne ha igen, és Ön szerint?





Sportsérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

A leggyakoribb sportsérülés, futás vagy ugrás közben a talajra érkezéskor a boka kifordul, többnyire a külboka közelít a talajhoz, ritkábban a belboka. Leggyakoribb és típusos kosárlabdázóknál, de a többi csapat-labdajátékban is gyakori. Jellemzően a szalagok sérülnek különböző mértékben, de ugyanilyen módon csont-, ín- és egyéb képletek sérülése is kialakulhat Teljes cikk megtekintés

A könyök törései

A könyök törései

A könyöktáj törései küzdő és technikai sportokban gyakoribbak, jellemzőjük, hogy a legprecízebb kezelés után is funkciózavar (mozgáskorlátozottság) maradhat vissza Teljes cikk megtekintés

Achilles-ín szakadás

Achilles-ín szakadás

Legtöbbször hirtelen mozdulat, elrugaszkodás, kitámasztás közben az ín elszakad. A sérülés mindig valamilyen okból meggyengült ínon alakul ki (pl. krónikus túlterhelés, előzetes szteroid injekció). Teljes cikk megtekintés

Zúzódás, húzódás, rándulás

Zúzódás, húzódás, rándulás

A labdarúgás világszerte az egyik legnépszerűbb sport. Becslések szerint 1000 óra játékidőre 10-35 sérülés esik. Az összes sérülés 60-80 százaléka az alsó végtagokon fordul elő. Mik az okok, kiket milyen sérülés fenyeget? Teljes cikk megtekintés